Засідання













План роботи
методичного обєднання вчителів
природничо-математичного циклу
ЗОШ І – ІІІ ступенів №3
М.Роздільна
на 2016– 2017 н.р.
























Методична проблема школи:
«Формування життєвих компетентностей учнів на основі використання  інноваційних педагогічних технологій.»




Проблема над якою працює
ШМО природничо-математичного циклу
«Шляхи вдосконалення педагогічної майстерності вчителів шляхом використання інноваційних технологій»



Педгогічне кредо:
« Розвивати дитину як неповторну індивідуальність, формувати в неї творчий потенціал, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності.»
Склад ШМО  природничо – математичного циклу.


ПІБ вчителя
Спеціал.за дипломом
Стаж роботи
Курси, рік
Атестац.рік
Категорія, звання
1.
Волкова Ольга Миколаївна
вчитель біології
37
2012
2012-2013
спеціаліст вищої категорії
2.
Обертінська Вікторія Вікторівна
вчитель хімії
16
2012
2012
спеціаліст вищої категорії
3.
Резніченко     Євгенія Олександрівна
вчитель математики
28
2012
2012
спеціаліст  
4
Шимушовська Тетяна Степанівна
вчитель географії
33
2013
2014
спеціаліст вищої категорії, старший вчитель
5
Клим Володимир Степанович
Вчитель фізичноі культури




6
Яковук Євген Ігорович
вчитель фізики
5
-
-
спеціаліст












  

         Теми самоосвіти вчителів.
 
ПІБ вчителя
Тема самоосвіти
Роки роботи
1
Волкова Ольга Миколаївна
Підвищення пізнавального інтересу до вивчення біології через різні форми навчання

2013-2018
2
Обертінська Вікторія Вікторівна
Метод проектів на уроках хімії


2011-2016
3
Резніченко     Євгенія Олександрівна
Диференційовний підхід до навчання та оцінювання знань учнів

2012-2017
4
Шимушовська Тетяна Степанівна
Удосконалення форм проведення  сучасного уроку для підвищення рівня знань учнів з використанням інноваційних технологій

2014-2019
5
Яковук Євген Ігорович
Розвиток логічного мислення учнів на уроках фізики
2012 -2017








  







                      Панорама відкритих уроків


ПІБ вчителя
       Тема уроку.
Методична проблема
Клас
Дата
1.
Волкова Ольга  Миколаївна
Біологія. Постембріональний розвиток людини. Урок -конференція
9
20.02
2.
Обертінська Вікторія Вікторівна
Хімія   Хімічні властивості спиртів. Розвиток критичного мислення на уроках хімії
9
22.02
3
Резніченко   Євгенія Олександрівна
Геометрія. Теорема Піфагора. Розв'язування задач. Групова робота
8
14.02
4
Шимушовська Тетяна Степанівна
Географія.   Основні форми рельєфу суходолу. Інтерактивні методи роботи.
6
09.12
5
Яковук Євген Ігорович
Фізика. Принцип дії теплових двигунів. Проблемний метод на уроках фізики
8
06.12




Аналіз роботи ШМО природничо-математичного циклу
за 2015-2016 н.р.

У шкільному методичному об’єднанні природничо-математичного циклу вчителі, з них:
- учителів вищої  категорії -3,  спеціалістів -2.  Один вчитель має звання – старший вчитель.
Аналізуючи роботу методичного об’єднання природничо-математич-ного циклу за 2015-2016 н. р., необхідно відзначити його цілеспрямованість у вирішенні навчально-виховних завдань, позначених проблемою школи.     
Методичну роботу  ШМО в 2015-2016 н.р. було спрямовано на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепції профільного навчання, Національної доктрини розвитку освіти та методичної проблеми ШМО  «Шляхи вдосконалення педагогічної майстерності вчителів шляхом використання інноваційних технологій », метою якої є формування високоосвіченої, ініціативної та суспільно активної  особистості, здатної реалізувати себе в різних сферах сучасного суспільства.
   Відповідно до   вимог, рекомендованих ММО, щодо проведення засідань шкільних методичних обєднань з 2015-2016 н.р.  усі засідання носили інноваційний характер, тобто основний акцент ставився на проведення тренінгів, майстер-класів «Я роблю це так», практикумів по обміну досвіду.
У минулому навчальному році члени МО працювали над вирішенням поставлених завдань перед школою в сучасних умовах з урахуванням рівня організації навчально-виховного процесу під час вивчення природничо-математичних наук, з урахуванням особливостей складу учнів у середніх та старших класах школи.
Вся робота МО проходила за такими напрямками:
 1.     Вивчення й впровадження в педагогічну практичну діяльність досягнень педагогічної науки.
2.     Вивчення та аналіз навчальних планів, програм, підручників, методичних рекомендацій щодо змісту, форм і методів проведення уроків, факультативних занять, виховних позакласних заходів.
3.     Удосконалення контрольно-оцінювальної роботи вчителів при проведенні різних видів підсумкових оцінювань.
4.     Удосконалення роботи над розвитком особистісних підходів щодо активізації їх пізнавальної діяльності.
5. зміцнення навчально-матеріальної бази кабінетів.
 Учні приймають активну участь в шкільних та районних олімпіадах, в конкурсі» Кенгуру»(63 учні школи); в конкурсі «Геліантус» ( 8 учнів); у Всеукраінській дистанційній олімпіаді з хіміі – 14 учнів; у Всеукраінському інтерактивному конкурсі з фізики « МАН – юніор ерудит» - 10 учнів;  в районному краєзнавчому конкурсі» Історія міст і сіл України» та інших інтелектуальних та творчих конкурсах. В результаті:
Кашпрук В.посіла І  м. в рай. олімпіаді з географії , Міхова А посіла ІІ  м в рай. олімпіаді з географії ,Федоренко Т.-ІІІ м. з геогрфіі. Ремізов М. посів     ІІ  м. в рай. олімпіаді з  економіки .
Климова В. та Чорна Д. посіли ІІ м. в районній олімпіаді з біологіі.;  Рябоконь П.-ІІІ м. в олімпіаді з хіміі.   
Учениці 8 класу Качковська К. і Айрапетян К. брали участь у МАН( секція « Експериментальна фізика»)
                                                                                                                            Багато зроблено членами МО в плані впорядкування навчальної бази кабінетів, створення дидактичних та роздаткових матеріалів.
Вчителі природничо-математичного циклу нагороджені грамотами.
Вчителі постійно ознайомлюються з новинками методичної літератури, використовуючи її в своїй роботі.













          Основні напрямки роботи ШМО на 2016– 2017 н.р.

1.      Забезпечувати професійне, культурне і творче зростання педагогів.
2.      Забезпечувати своєчасне вивчення нормативних документів; виконання нормативних вимог до навчання і виховання учнів.
3.      Координувати навчально-виховну діяльність вчителів та організовувати іхню взаємодію в педагогічному процесі.
4.      Ознайомлювати з найдієвішими прийомами та методами навчально-виховної роботи.
5.      Вивчати і впроваджувати в практику сучасні технології навчання, нові форми і методи роботи на уроці та в позаурочний час.
6.      Допомагати вчителям в організації самоосвіти.
7.      Створювати умови для творчого зростання кожного педагога.
8.      Вивчати та узагальнювати передовий педагогічний досвід; здійснювати його пропаганду та впроваджувати в практику.
9.      Оцінювати роботу методичного об’єднання.
10.    Створення гуманної атмосфери в колективі, як приклад для учнів.
11.    Надання посильної методичної допомоги вчителям, що атестуються.
12.    Виготовлення наочних посібників, дидактичного роздаткового матеріалу.





  
                                                                                                                                                              
                                                                                                                                                                                                                                                        


       Тематика засідання шкільного методичного об єднання                                                                                                   
                                              І засідання                                                                                                                                                                               Тема. Основні завдання вивчення дисциплін природничо – математичного     
циклу та шляхи їх реалізації.
                                            План
Теоретична частина
1. Аналіз роботи МО за минулий н/р та завдання на 2016-2017 н/р
                                                                        (керівник м/о Шимушовська Т.С.)
2. Основні завдання вивчення предметів природничо – математичного циклу
та шляхи їх реалізації.
                                                                           (Шимушовська Т.С.)  
  
3. Ознайомлення з нормативними документами, які регулюють навчання предметів природничо – математичного циклу в новому н/р
                                                                       (керівник МО Шимушовська Т.С)
5. Обговорення плану роботи методичного об’єднання на 2016-2017 н/р
                                                                         (керівник МО Шимушовська Т.С.)

6. Обговорення програм і пояснювальних записок. (Вчителі МО)
7. Інформаційно-бібліографічний огляд літератури (бібліотекар школи)
8. Огляд кабінетів, методичної бази.

Практична частина  
1.   «Творча лабораторія»  Вироблення критеріїв до складання:
а) календарних навчально-тематичних планів;
б) планів індивідуальної роботи з обдарованими дітьми.
                                                                                                                                                                                                                     
                                      ІІ засідання                                                                                                                                            Тема. Формування пізнавального інтересу учнів на уроках природничо –математичного циклу та в позаурочний час, як один із шляхів подолання неуспішності.
                                                 План

Теоретична частина
1.     Доповідь. Засоби активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках біології та хімії.
                                                                                                   (Волкова О.М.)
2.      Виступи, повідомлення (3-5 хв.): (з досвіду роботи.)
         3 .  Використання мультимедійних технологій.
                                                                                                   (Резніченко Е  .О.)

         4.   Роль мотивації навчальної діяльності.
                                                                                                   (Обертінська В.В.)
       
    5.   Проблемне навчання та фізичний експеримент, як засіб розвитку творчих здібностей учнів.
                                                                                           (Яковук Е  .І.)  
   Обмін досвідом:                                                                                                                    «Форми, методи та прийоми роботи з обдарованими  дітьми». Обговорення стану підготовки учнів до предметних олімпіад.
    Завдання членам ШМО:
 
- Провести І  шкільний етап  предметних олімпіад та підготовити учнів до ІІ етапу предметних олімпіад





                                                        ІІІ засідання

Тема. Методичні проблеми впровадження комп”ютерних технологій у прцес вивчення дисциплін природничо – математичнго циклу.
                                          План
Теоретична частина
1.     Доповідь. Інтерактивні технології навчання на уроках географії.
                                                                                (Шимушовська Т.С.)
       2. Виступи, повідомлення (3-5 хв.):  
• Сутність понять «інновація», «педагогічна технологія»
                                                                                           (Волкова О.М.)
• Співвідношення понять «освітня технологія» і «педагогічна
технологія»
                                                                                               (Обертінська В.В.)
• Співвідношення понять «методика» і «педагогічна технологія»
                                                                                                (Яковук Е  .І.) ;
3.      «Використання комп»ютерних технологій на уроках математики»
                                                                                                 (Резніченко Е  .О.)
   4. Нотатки з досвіду роботи (5-7 хв.).
• Інтерактивні технології кооперативного навчання: робота в парах, ротаційні трійки, два-чотири – всі разом, карусель, робота в малих  групах,                  акваріум  
                                                                                                       (                             • Технології колективно-групового навчання: обговорення проблеми в загальному колі, мікрофон, мозковий штурм, незакінчені речення, ажурна пилка, аналіз ситуації, вирішення проблем, дерево рішень
                                                                                                       (                       );
• Технології ситуативного моделювання: імітаційні ігри, спрощене судове слухання, громадські слухання, розігрування ситуацій за ролями
                                                                                                      (                              );
• Технології опрацювання дискусійних питань: метод ПРЕС, займи позицію, неперервна шкала думок, дискусія, дебати, ток-шоу
                                                                                                       (               );
       5. Інформація-звіт. Про участь учителів природничо – математичного
циклу у І та ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад.

                                                   ІУ засідання

Тема. Підвищення ефективності та якості уроку як основної форми організації навчально-виховного процесу шляхом використання системи  культурних цінностей, літератури, поезії, народознавства, скарбниць усної  народної творчості.
                                                                      План

Теоретична частина
1. Доповідь. Використання нетрадиційних форм проведення уроків  математики на етапі закріплення вивченого матеріалу.
                                                                                                (Резніченко Е  .О.)
2. Нотатки з досвіду роботи (5-7 хв.).
• Використання рольових ігор на різних етапах уроку
                                                                                               (                                 .).
• Методика проведення інтегрованих уроків.
                                                                                             (                                 .).

• Використання усної народної творчості на уроках біології  
                                                                                                (Волков
3. Співдоповідь (до 10 хв.) Вироблення інструктивних навичок, умінь, самостійних занять фізичними вправами                                                                                                    (    Клим В С)                                                                                                                       4. Обмін досвідом. Про підготовку та проведення державної підсумкової  атестації.
5. Що читати? Огляд науково – методичної з питань підвищення  ефективності та якості уроку.

                                                    У засідання.

Тема.   :  Підсумкове засідання                                                                                                                   План

Теоретична частина
1.Доповідь . Активні і інтерактивні методи навчання на уроках фізичної культури для формування творчої особистості 
                                                                                                            (    Клим В С)                                                                                                         2. Педагогічна технологія "Створення ситуації успіху" при викладанні уроків  
                                                                                                           (готують всі
3.Підсумки роботи методоб’єднання за 2016-2017н.р.
                                                                                                      (Шимушовська Т.С.)
4. Панорама методичних перспектив . Обговорення пропозицій щодо планування роботи ШМО на наступний навчальний рік.                                                     готують всі




 






Протокол№1
                             засідання МО вчителів природничо –математичного циклу
від 02.09.2016р.
                                     Присутні : всі члени МО Порядок денний
1.Календарно-тематичне планування на 2016-2017 н.р.,Обговорення плану роботи ШМО
2.Нормативне та науково-методичне забезпечення викладання предметів циклу у новому 2016-2017 н.р.
 3.Інструктивно-методичні листи.     Аналіз навчальних програм  та підручників на 2016-2017 н.р.

 4.Особливості викладання предметів МО у 8 х класах.   .
5.Підвищення фахового та методичного рівня  (проблемна тема, шляхи її реалізації).
6.Огляд новинок методичної літератури.
  .
7.Різне (загальні інструкції щодо ведення класного журналу,перевірку зошитів, про обсяг і характер домашніх завдань,  критерії оцінювання знань учнів  
 Розпочати підготовку учнів для участі в шкільному та міському етапах олімпіади з математики , біології, фізики, хімії, географії.
Слухали:
   1.Голову МО, як представила на розгляд  проект плану роботи МО на новий навчальний рік, враховуючи пропозиції та зауваження членів МО
- ознайомила присутніх з   нормативним та науково-методичним забезпеченням викладання предметів циклу у новому 2015-2016 н.р.; з особливостями викладання предметів у 8 класі.
2. Членів МО які - представили на обговорення  календарні плани роботи на навчальний рік
- обговорили особливості підготовки учнів до участі в участі в шкільному та міському етапах олімпіади з математики , біології, фізики, хімії, географії.
3. Шкільного бібліотекаря, яка  ознайомила  присутніх з методичною літертурою.
Постановили:
1.     Затвердити план роботи методоб єднання вчителів природничо – математичного циклу на 2016-2017 н.р
2.     Схвалити плани роботи вчителів МО на 2016-2017 н.р.
3.     Прйняти до уваги інструктивно –методичні рекомендації щодо викладння предметів у навчальному році.

                




















Протокол№2
                             засідання МО вчителів природничо –математичного циклу
від   __________2016р.
                                               Присутні : всі члени МО Порядок денний
Тема. Формування пізнавального інтересу учнів на уроках природничо –математичного циклу та в позаурочний час, як один із шляхів подолання неуспішності.
Теоретична частина
1.      Доповідь. Засоби активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках біології та хімії.
                                                                                                   (Волкова О.М.)
2.       Виступи, повідомлення (3-5 хв.): (з досвіду роботи.)
     3 .  Використання мультимедійних технологій.
                                                                                                   (Резніченко Е  .О.)
     4.   Роль мотивації навчальної діяльності.
                                                                                                   (Обертінська В.В.)
     5.   Проблемне навчання та фізичний експеримент, як засіб розвитку творчих здібностей учнів.
                                                                                           (Яковук Е  .І.)  
   Обмін досвідом:                                                                                                                    «Форми, методи та прийоми роботи з обдарованими  дітьми». Обговорення стану підготовки учнів до предметних олімпіад.
    Завдання членам ШМО:
  - Провести І  шкільний етап  предметних олімпіад та підготовити учнів до ІІ етапу предметних олімпіад
Слухали:1.Доповідь вчителя біології ті хімії – Волкову О. М.,виступи вчителя математики - Резніченко Е  .О., вчителя хімії - Обертінську В.В., вчителя фізики – Яковука  Е\О.  .І..Члени ШМО обмінялися  досвідом   роботи з обдарованими  дітьми, обговорили стан  підготовки учнів до предметних олімпіад.
Постановили:1. Взяти до уваги досвід роботи колег з формування пізнавального інтересу учнів на уроках природничо –математичного циклу та в в позаурочний час.  Звернути  особливу увагу на відстаючих учнів для подолання неуспішності.і підвищення рівня знань..
2.Організувати підготовку обдарованих учнів до предметних олімпіад.


Протокол№3
                             засідання МО вчителів природничо –математичного циклу
від  ____________2017р.
                                               Присутні : всі члени МО Порядок денний
Тема. Методичні проблеми впровадження комп”ютерних технологій у прцес вивчення дисциплін природничо – математичнго циклу.
Теоретична частина
1Доповідь. Інтерактивні технології навчання на уроках географії.(Шимушовська Т.С.)
2. Виступи, повідомлення (3-5 хв.):  
         • Сутність понять «інновація», «педагогічна технологія» (Волкова О.М.)
         • Співвідношення понять «освітня технологія» і «педагогічна
технологія»  (Обертінська В.В. )                                                                                                                                                      
       • Співвідношення понять «методика» і «педагогічна технологія» (ЯковукЄ.І.)
3. «Використання комп»ютерних технологій на уроках математики»(РезніченкоЄ.О.)
4. Нотатки з досвіду роботи (5-7 хв.).
       • Інтерактивні технології кооперативного навчання: робота в парах, ротаційні трійки, два-чотири – всі разом, карусель, робота в малих  групах, акваріум 
       • Технології колективно-групового навчання: обговорення проблеми в загальному колі, мікрофон, мозковий штурм, незакінчені речення, ажурна пилка, аналіз ситуації, вирішення проблем, дерево рішень
      • Технології ситуативного моделювання: імітаційні ігри, спрощене судове слухання, громадські слухання, розігрування ситуацій за ролями
     • Технології опрацювання дискусійних питань: метод ПРЕС, займи позицію, неперервна шкала думок, дискусія, дебати, ток-шоу
  5. Інформація-звіт. Про участь учителів природничо – математичного
циклу у І та ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад.
Слухали:1.Доповідь вчителя географії – Шимушовської Т.С, виступи- повідомлення членів МО, виступ вчителя математики –Резніченко Є.О. Члени МО обмінялися досвідом роботи( напрацюваннями) з теми МО.
2.Проаналізували та підвели підсумки ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади.
Постановили:1. Взяти до уваги досвід колег, який розглядався ШМО.
2        Врахувати досягнення і недоліки в роботі з обдарованими дітьми.


Протокол№4
                             засідання МО вчителів природничо –математичного циклу
від  __________2017р.
                                               Присутні : всі члени МО Порядок денний
Тема. Підвищення ефективності та якості уроку як основної форми організації навчально-виховного процесу шляхом використання системи  культурних цінностей, літератури, поезії, народознавства, скарбниць усної  народної творчості.
Теоретична частина
1. Доповідь. Використання нетрадиційних форм проведення уроків  математики на етапі закріплення вивченого матеріалу.
                                                                                                (вчителі математики )
2. Нотатки з досвіду роботи (5-7 хв.).
• Використання рольових ігор на різних етапах уроку
         .• Методика проведення інтегрованих уроків.
3. Співдоповідь (до 10 хв.) Вироблення інструктивних навичок, умінь, самостійних занять фізичними вправами (    Клим В С)                                                                                                                                                                                                                          4. Обмін досвідом. Про підготовку та проведення державної підсумкової  атестації.
5. Що читати? Огляд науково – методичної з питань підвищення  ефективності та якості уроку.
 Слухали:1. Доповідь вчителя математики Маркової А. М., вчителя фіз..культури-     Клима В.С.
3.      Члени МО обмінялися досвідом з питань використання рольових ігор на різних етапах уроку, з питань проведення інтегрованих уроків та з питань підготовки і проведення ДПА.
Постановили:1. Взяти до уваги досвід колег, який розглядався ШМО
2.      Ширше використовувати на уроках елементи літератури, поезії, народознавства, усну народну творчість.






Протокол № 5
                             засідання МО вчителів природничо –математичного циклу
від  __________2017р.
                                               Присутні : всі члени МО Порядок денний
Тема.   :  Підсумкове засідання                                                                                                                 
 Теоретична частина
1.Доповідь . Активні і інтерактивні методи навчання на уроках фізичної культури для формування творчої особистості 
                                                                                                            (    Клим В С)                                                                                                         2. Педагогічна технологія "Створення ситуації успіху" при викладанні уроків  
                                                                                                           (готують всі)
3.Підсумки роботи методоб’єднання за 2016-2017н.р.
                                                                                      (Шимушовська Т.С.)
4. Панорама методичних перспектив . Обговорення пропозицій щодо планування роботи ШМО на наступний навчальний рік.                                                     готують всі
Слухали:1. Доповідь вчителя фіз..культури Клима В.С.
                2.  Обмін  досвідом роботи зі «створення на уроках ситуації успіху».
           3.    Підвели підсумки роботи МО,  обговорили пропозиції  щодо планування роботи ШМО на наступний навчальний рік.
Постановили: 1. Взяти до уваги досвід колег, який розглядався на МО, продовжувати роботу над створенням «ситуації успіху» на уроках.
                        2.Врахувати недоліки та пропозиції щодо планування роботи ШМО на наступний навчальний рік.
Завдання членам ШМО:1. Опрацювати методику проектного навчання.
                               2.Опрацювати змінені програми для 5-9 класів



Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.